קורס כתיבה לילדים (ולנוער)
בעידן שבו תחום ספרות הילדים עמוס בתכנים ברמות שונות וההבחנה בין בידור לבין אמנות מיטשטשת, איכות הכתיבה (והקריאה) חשובות מאי פעם. בקורס נכיר תמות וסגנונות שונים
בעידן שבו תחום ספרות הילדים עמוס בתכנים ברמות שונות וההבחנה בין בידור לבין אמנות מיטשטשת, איכות הכתיבה (והקריאה) חשובות מאי פעם. בקורס נכיר תמות וסגנונות שונים
סדנת הפרוזה תתמקד בכתיבת סיפורים קצרים/נובלות שמסופרים מפיהם של מחבר או מחברת בלתי מהימנים, המדווחים (על פי רוב, בגוף ראשון) על אירועים באופן כזה שמידת
כתיבת רומן היא מלאכה. היא עלולה להיות מייסרת, שוברת לב, מתסכלת, קצת כמו חציבה בסלע עם המצח. אבל זו גם מלאכה מלאת תשוקה, מרנינה, שנותנת
סדנת העריכה נועדה לחבר את הכותבים עם האינסטינקטים החייתיים שלהם; לחקור אותם לגבי העדפותיהם הטקסטואליות, המוזיקליות, הצורניות והצורה בה אלו מתגלמים בשיר; לגלות את עיני
"אנו הדבורים של הבלתי-נראה. אנו מלקטים את הדבש של הנראה ברוב להיטות, כדי לצבור אותו בחלת-הזהב הגדולה של ״הבלתי-נראה'", כך כתב ר. מ. רילקה על
מתי ומדוע משתמשים אלתרמן וביאליק בשפה המקראית? איך נזהה ונבין את תחביר לשון חז״ל בשיריה של דליה רביקוביץ? כיצד עוברות משוררות מודרניות מלשון פיוט לשפה
כללים עבירים, עקרונות נזילים, מהות מפוקפקת ומקור אחד בהנחיית טינו מושקוביץ בקורס משוררים על שירה נלמד לחשוב כמו משוררים. נקרא ונעבוד עם טקסטים משמעותיים על
החוויה האנושית מתארגנת דרך השפה. בקורס נפרק את השפה למרכיביה, כדי ללמוד להיות טכנאיות וטכנאים שמשתתפים ביצירה של האנושי. בעזרת הרגש והמחשבה נכיר את אופיים
פגישה שבועית של כל תלמידי בית הספר עם אשת ספרות: משורר/ת, סופר/ת, עורכ/ת או מתרגמ/ת. הפגישה מתמקדמת בהיכרות אינטימית עם יצירתם ופועלם של היוצרים. להלם
מנחה: חנן אלשטיין. הקורס מיועד למי שמעוניינים להיות עורכי פרוזה. בקורס נלמד, אגב עריכת טקסטים, איך ניגשים לכתב יד, מרמת המקרו (מחקר על סוגות, מבנה,
מנחה: ד"ר יותם בנשלום מהו סוד קסמה של האמנות העדינה, הסוערת והיצירתית של התרגום? את מי משרתים המתרגמים, מה הם מסוגלים לעשות, וכיצד הם מצליחים
מנחה: יונתן ברג בניית העולם בכתיבת פרוזה מורכבת מקטבים מנוגדים: מכאן החוויה האישית והכרות עם העולם של הכותב דרך ההתנסות האישית, ומאידך לימוד וחקירה של
מנחה: ערן הדס שירה חישובית הוא קורס שסוקר את השינוי שעברו השירה והמשוררים משלהי העידן הרומנטי והמצאת המנוע האנליטי הראשון (1833), ועד לרגע שבו צפויה
מנחה: ד"ר אמיר חרש מה קורה לקורא כשהוא קורא? בעשורים האחרונים קם ניסיון לחקור ספרות בכלי מחקר מדעיים וקוגניטיביים: את הקוראים מכניסים למעבדה, ואת הטקסט
מנחה: רן יגיל מי באמת כתב את הסיפורים של קארבר? הוא עצמו או גורדון ליש, עורכו החותכני והקפדני? נראה שקארבר עצמו! כי הוא זה שהצית
מנחה: צרויה להב הקורס יעסוק בכתיבת שירים מושָרים, הנקראים גם פזמונים, והוא מיועד לכותבים שהם לא מוזיקאים כמו גם לכאלה שהם גם וגם. הלמידה תבוא
מנחה: ד"ר גלעד מאירי מסע בארץ הפחות הנודעת של השירה הישראלית על פי מפות אוצר ייחודיות. כתיבה בהשראת קריאת שירה קלה ובאמצעות לימוד מושגים עכשוויים,
מנחים: ד"ר אורית מיטל ואבנר מרים עמית. "רַק עַל עַצְמִי לְסַפֵּר יָדַעְתִּי" (רחל) "האדם נעשה אני באתה" (מרטין בובר) קורס בכתיבת שירה. במהלך הקורס, נחקור
מנחה: אמיר מנשהוף בקורס זה נערוך היכרות עיונית ומעשית עם סגנונות שירה קדומים ועכשוויים שביסודם עומד הביצוע הקולי. נקרא יצירות נבחרות החל משירת המקרא, עבור
מנחה: רוני ניניו נלמד להכיר רכיב נוסף של אמנות המילה. נגלה את המחזה (לפעמים גם התסריט). נזהה את אותו צירוף מילים ומשפטים היוצרים את הקונפליקט הדרמטי,
מנחה: ד"ר עילי ראונר. הנחת היסוד של הקורס היא כי הנובלה היא ז'אנר סיפורי שאינו משתרע כמרחב אינסופי כמו הרומאן, אלא עלילה מהודקת שחותרת למפגש
מנחה: כנרת רובינשטיין אגדה ספרותית מספרת שיום אחד ישב הסופר ארנסט המינגווי במסעדה עם חבריו הסופרים והתערב איתם על עשרה דולרים שאפשר לכתוב סיפור שלם
מנחה: בנימין שבילי הקורס יעמוד על מובנו של המושג המוצע דרך מגוון רחב של טקסטים, ממזמורי תהילים עד לשירת ימינו. ננסה ללמוד ולחוות את עיקריה
מנחה: מורן שוב השפה כרוכה בקשב ובמבט. כדי לכתוב וכדי לקרוא עלינו להתבונן. כדי לדבר וכדי להאזין עלינו להטעים ולשמוע. מילים לא נמצאות רק בין
מנחה: ליאור שטרנברג. כתיבה, כל כתיבה, פועלת בתוך הקשר של זמן, מקום ותרבות. קורס זה יציע מסע מהיר לאורך כמה מפסגות השירה, מן התקופה הקלסית